Co přináší nová podoba Sociální demokracie?

13. června 2023

Sociální demokracie chce být viditelnou a snadno rozeznatelnou alternativou pro každého, kdo chce změnu. Změnu k lepšímu a pro všechny. Strana v minulosti používala různá loga v době rozličných volebních kampaní, často jsme je měnili jen na pár měsíců. Víme, jak důležitá je pro lidi stálost a předvídatelnost. Sociální demokracie díky nové moderní vizuální identitě získává prostor vystupovat ve všech kampaních a na všech místech jako jasná a rozpoznatelná alternativa.

Význam nové identity

Růže, cihlově červená barva a název Sociální demokracie odkazují k historickým symbolům české a mezinárodní levice a sociální demokracie. Název formuluje, co je cílem naší politiky a jak si představujeme náš stát – jako demokratický, sociální, zaručující volnou soutěž politických stran a lidská práva. Takový stát má dávat každému prostor pro růst a rozvoj i svobodu od strachu o budoucnost.

Během přípravy nového loga jsme prošli prezentační materiály a vizuály všech evropských i některých vzdálenějších sociálních demokracií. Náš český nový styl by se mohl líbit třeba v Belgii, Finsku a dalších skandinávských zemích. Stejně tak jsme při přípravě vycházeli z podoby strany evropských socialistů, která je známá pod zkratkou PES.

Základem nové identity se stala růže jako tradiční symbol sociálně demokratického hnutí. Nový primární logotyp představuje její okvětní lístek stylizovaný do moderního pojetí. Sekundární podoba loga počítá opět s využitím stylizovaného lístku s doplněným celým názvem strany. Kompletní květ růže však z vizuální identity úplně nezmizel. Jeho celkové vyobrazení v podobě terciálního loga bude strana využívat v určitých případech, avšak ne tak často jako základní logotyp.

obrázek

Primární logotyp

 

obrázek

Sekundární logotyp

 

obrázek

Terciální logotyp

 

Základní barvou nové Sociální demokracie je „cihlová“. Její využití vychází na jedné straně z vlastní tradice, ale také z aktuální vizuální podoby stran v sociálně demokratickém proudu. Užitím tohoto odstínu se Sociální demokracie chce jasně odlišit od ostatních politických stran a zároveň adaptovat moderní pojetí stylu, který je založený na využívání barev v pastelovém odstínu. Nová vizuální identita také otevírá další možnosti v podobě sekundárních barev, mezi které se řadí například červená, bordó, šedá nebo zelená. Také výběr sekundárních barev je spjat nejen se symbolikou růže samotné, ale také z historické symbolicky Sociální demokracie.

Vznik nového loga

Na vzniku nové vizuální identity spolupracovala Sociální demokracie se společností Konetor Digital. Přípravu zadání a obecně celou spolupráci s agenturou řídila místopředsedkyně Daniela Ostrá. Podklady, které Sociální demokracie získala, byly výsledkem rozsáhlých průzkumů a rešerší. Zřetel byl přitom brán na historické tradice, moderní vizuály a vnímání ze strany respondentů. Příprava nové identity vycházela z rozsáhlého vyhodnocování velkého spektra dat. Zadání tedy vytvořilo jasný cíl – posunou tehdejší ČSSD mezi moderní evropské strany.

Společnost Konektor Digital přistoupila k našemu zadání jako k veliké výzvě a postupovala se vší profesionalistou. Její práce se opřela o další průzkumy a šetření. Za tuto historickou změnu je odpovědný strategický a kolektivní tým Konektor Digital. Autorem logotypu je Vladimír Trčka.

Změna vizuální identity je jen malým krokem v rámci reformy naší strany. Chceme být moderní levicovou stranou, která hájí sociální a ekonomické zájmy obyčejných lidí. Jsme strana, která je alternativou pro obyčejné lidi. Jsme Sociální demokracie.

Základy vizuální identity (brand manuál) naleznete ZDE.

Loga ke stažení naleznete ZDE.

Blogy